ČL email marketing

Čo je e-mail marketing a prečo je silná stratégia dôležitá pri budovaní internetového predaja

E-mail marketing sa klientom na prvý pohľad zdá byť zbytočný, aj podľa našich osobných skúseností. Otravné e-maily plné reklám, ktoré treba presúvať, triediť, označiť ako spam a vymazať. Spomeňte si ale na firmy a produkty, ktoré vás zaujali a máte ich radi. E-maily od nich sa vo vašej doručenej pošte nestratia, otvoríte ich aj niekoľkokrát, kliknete na produkty, využijete zľavy a akcie a ste spokojní aj vy, aj predávajúce spoločnosti. 

Pravdou je, že väčšina nových zákazníkov na e-shope urobí len jeden nákup jedného produktu. E-mail marketing je dôležitý pre zákazníkov, nových aj vracajúcich sa, ktorých sme zaujali našimi produktami a službami, a ktorí chcú od nás počuť aj naďalej. Sami by sme kúpili nový produkt od predajcu, s ktorým máme dobrú skúsenosť, keby nám bol zaujímavo ponúknutý s okamžitou zľavou 20 %. 

Preto by sme vám v tomto článku chceli priblížiť, prečo je e-mail marketingová stratégia dôležitá práve v dnešnej pokročilej dobe internetu a prečo by ju mal pravidelne využívať každý predajca.

Čo je e-mail marketing?

E-mailový marketing je priamy marketingový komunikačný kanál. V jednoduchosti to znamená masové posielanie reklamných alebo informačných e-mailov zákazníkom, ktorých máme v databáze kontaktov. Moderný e-mail marketing však nie je len jednoduché rozposielanie rovnakého e-mailu pre všetkých. 

Efektivita a návratnosť marketingových e-mailov sa výrazne líši podľa marketingovej stratégie. Preto je dôležité zameriavať sa na súhlas, segmentáciu, personalizáciu a automatizáciu. Aj keď to na prvý pohľad vyzerá komplikovane, dobre prepracovaná a odborne praktizovaná marketingová stratégia pomáha nielen s predajom, ale aj budovaním komunity a povedomia o vašej značke. 

Typy e-mailového marketingu

Marketingové e-maily rozdeľujeme do niekoľkých kategórii a každá z nich má svoje zameranie, ciele, využitie, segmentáciu zákazníkov a personalizáciu. 

  1. Propagačné e-maily

Propagačné a promočné e-maily predstavujú nové produkty, alebo propagujú špeciálne zľavy a akcie. Tieto e-maily sa zameriavajú na konverzie a predaj. Obsahujú pozornosť pútajúce nadpisy, chytľavé slogany, zľavové kupóny, jednorázové zľavy a akcie s obmedzeným trvaním pre odberateľov. Ich frekvencia záleží od súčasného marketingového rytmu a nákupných trendov. Napríklad, bežne odporúčame propagačný e-mail vo frekvencii aspoň 1x týždenne, pričom vianočná sezóna alebo Black Friday môže vyžadovať pre efektívne predaje aj trojnásobný počet. 

  1. Informačné e-maily

Informačné e-maily, alebo newslettre, nám slúžia na poskytovanie hodnotných informácií a zlepšujú náš vzťah so zákazníkmi vďaka priamej interakcii s témami, ktoré ich zaujímajú. Majú za úlohu vzdelávať, informovať a predstavovať zaujímavé novinky, tipy a informácie, ktoré zákazníkom priblížia vašu značku i samotné produkty. Pomocou newslettrov môžete odkazovať aj na SEO blogové články v sekcii blog, čo môže značne zvýšiť návštevnosť webu. V neposlednom rade, informačné e-maily slúžia aj na informovanie o oznámeniach, napríklad výpadky, dovolenky a podobne.

  1. E-maily na opätovné zapojenie (Re-Engagement)

Marketingové e-maily nám tiež môžu poslúžiť na opätovné zapojenie stálych zákazníkov, ktorí v poslednom období neboli aktívni alebo na oslovenie nových zákazníkov, ktorých prvá skúsenosť s webom nezaujala. Stáli zákazníci sú pre nás najefektívnejším spôsobom predajov, pretože s našou značkou už majú dobré predchádzajúce skúsenosti a radi sa k nám vracajú. Mnohí z nich však potrebujú jemné pripomenutie. Osobné a personalizované e-maily, ktoré pripomenú zákazníkovi predchádzajúce skúsenosti a zároveň ponúknu zaujímavé zľavy, majú veľkú tendenciu obnoviť interakciu. Napríklad, prianie k narodeninám s osobným kupónom na zľavu, pripomenutie zabudnutého košíka, ale aj dotazník či požiadanie o spätnú väzbu určitý čas po nákupe zákazníkovi ukáže, že sa o jeho skúsenosť a názor zaujímate.

Merateľnosť, analýza a návratnosť e-mail marketingu

Pri používaní profesionálnych nástrojov na e-mail marketing, ako je napr. leadhub, ecomail, mailchimp a iné, je veľkou výhodou transparentnosť, merateľnosť a možnosť analýzy všetkých dát každého odoslaného e-mailu, následných interakcií a konverzií. Môžeme sledovať používané zariadenia (mobil, PC, tablet), percento otvorení, percento kliknutí na daný produkt, konverzie (nákupy) konkrétnych produktov, najlepší čas a deň v týždni pre posielanie ďalších a mnoho iných metrík. Všetky zozbierané údaje nám pomôžu nové kampane a e-maily prispôsobovať a neustále zlepšovať marketingovú stratégiu pre dosiahnutie čo najlepších výsledkov. A práve vďaka množstvu dostupných údajov má e-mail marketing oveľa vyššiu návratnosť ako iné spôsoby reklamy. 

Neváhajte a začnite s e-mail marketingom čo najskôr

E-mail marketing je výhodný, efektívny a moderný spôsob reklamy. Patrí medzi cenovo najvýhodnejšie formy digitálneho marketingu a umožní vám prepojiť vaše predajné kanály. Možnosť personalizácie zabezpečí, že každý zákazník bude mať pociť zmysluplného osobného kontaktu. Myslíte, že to nezvládnete?

Dobrá správa! My sme tu pre vás. Zhodnotíme vašu súčasnú situáciu, pomôžeme vám navrhnúť krátkodobé a dlhodobé ciele pre e-mail marketingovú stratégiu. Navrhneme vám najlepšie overené nástroje na e-mail marketing, pomôžeme vám s budovaním a rozširovaním databázy zákazníckych kontaktov. Vytvoríme pravidelné kampane, ktoré vybudujú dôveru u vašich doterajších aj potenciálnych zákazníkov. Neviete si to predstaviť? Rezervujte si úvodnú, nezáväznú 30 min. konzultáciu ZDARMA, kde spoločne preberieme detaily možnej spolupráce.

Comments are closed.